قانونگذاران آمريکا بر سر بودجه به توافق رسيدند
نوشته شده توسط : ژورنالیست

 

قانونگذاران آمريکا به توافق رسيدند که ميلياردها دلار از بودجه دولت فدرال کاهش دهند و به اين ترتيب چند دقيقه پيش از ضرب الاجل نيمه شب از تعطيل شدن فعاليتهای غيراضطراری دولت آمريکا، ممانعت به عمل آوردند.

پرزيدنت اوباما گفت در توافق شامگاه جمعه «تقليل های دردناکی» در بودجه آمريکا صورت گرفته است تا که ۳۸ ميليارد دلار از بودجه سال ۲۰۱۱، حذف شود.

سنا و مجلس نمايندگان آمريکا لايحه موقتی را که برای امضاء به پرزيدنت اوباما ارسال می شود جهت تأمين مخارج دولت، مورد تصويب قرار دادند . انتظار می رود رأی گيری در مورد کل بودجه اواسط هفته آينده، انجام شود.

جان بينر، رهبر اکثريت مجلس نمايندگان، گفت که «اين جنگی طولانی» بود اما اضافه کرد که مهم است هزينه ها را پايين نگهداريم تا که فضای بهتری برای اشتغالزايی، فراهم شود.

سناتور هری ريد، رهبر سنای آمريکا، گفت دستيابی به مصالحه کار دشواری بود اما در عين حال برای کشور امری مهم به حساب می آيد. آقای ريد گفت اگر مردم آمريکا لازم است انتخاب های سختی را در زندگی خود انجام دهند قانونگذاران نيز موظفند به همين نحو، عمل کنند.

در صورتيکه اين توافق حاصل نمی شد حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر از ۱ و ۹ دهم ميليون کارمند دولت فدرال آمريکا منتظرخدمت می شدند و پرداخت حقوق سربازانی نيز که در ميدان نبرد در حال خدمت هستند، به حالت تعليق در می آمد.

اوائل روز جمعه، سناتور ريد گفت که کل تصويب بودجه بر سر يک موضوع متوقف شده است و آنهم پيشنهاد جمهوريخواهان برای ممنوع کردن ۳۰۰ ميليون دلار از هزينه برای برنامه تنظيم خانواده است -- گروهی که خدمات بهداشتی از جمله جهت خدمات سقط جنين، ارائه می کند. اما توافقی که روز جمعه به دست آمد آنچه را که اصطلاحاً «رايدرز» در مورد موضوعات اجتماعی نام گرفته است، شامل نمی شود.




:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: